onsdag 3. august 2011

Honda CBR125


Toppmodellen i lettvekterklassen fra Honda er CBR125. Denne sykkelen avløste NSR for noen år tilbake. Det er en meget driftsikker mc, men jeg har lest på nett-diskusjoner at folk klager over at den er så "dau" i forhold til NSR, og vanskelig å trimme.
Jeg har begynt å fokusere på disse syklene nå fordi jeg skaffer deler til de. Dette er helt i begynnerstadiet, men jeg har allerede noen deler på lager. Dette er originale Honda deler!
Jeg kan nevne:
Luftfilter, hendler, vaiere.
Uoriginalt:
Pakningssett til motor
Eksosanlegg
Klistermerkesett





Et av de mest spennende prosjektene mine ang. denne sykkelen, er nettopp trimdeler. Jeg kan tilby følgende om ikke så altfor lenge håper jeg:

150cc sylinder med stempel og ringer.
Topplokk til 150cc, med 4 ventiler! (125cc har kun 2 ventiler)
Kamaksling og andre nødvendige deler for ombyggingen.
-Pakningssett.

Fordelen med dette trimsettet er at:
1. Det er originale Honda deler
2. 150cc med 4 ventiler gir langt bedre effekt enn en topp med kun 2 ventiler.
3. Motoren er bygget for dette settet, slik at den ikke blir overtrimmet og havarerer før tiden.



OBS! man må sette i 2 reduksjons-hylser i stempelet, fordi CBR125 har 13mm kryssbolt, mens CBR150 har 15mm kryssbolt.

I tillegg kan jeg skaffe uoriginalt eksosanlegg som nok også vil løfte effekten.

Prisen for dette anlegget er 1599,-kr inkl. flypost fra thailand. MVA må kjøper ta seg av.
Anlegget er ikke et racing-anlegg, det er godkjent for veibruk i Thailand, men jeg antar at det vil kunne gi noe mer effekt i forhold til originalt anlegg.
Uansett, har du et stygt originalt anlegg, kan det være aktuelt å sette på dette i stedet. Se bilder her:







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar