onsdag 3. august 2011

Honda NSR125

På slutten av 80-tallet presenterte Honda en lett mc som skulle vise seg å være en av deres mest vellykkede satsninger: Totakteren Honda NSR125. Den var i produksjon til ut i det nye milleniumet, men pga. stadig strengere krav til utslipp og støy, ble modellen tatt ut av produksjon og erstattet av Honda CBR125 som har en firetakts-motor. På bildet over ser vi en NSR125 1999 modell.

Da Norge endret på sine regler for lett mc for å harmonisere regelverket med EU sitt, fikk vi 125cc sykler for salg her i landet igjen. Honda NSR ble en bestselger blant de som ønsket en rask lettvekter med racing-preg. Den opprinnelige NSR125 har vel over 30 hk, men ble som lett mc plombert ned til 15 hk.
Det er meget lett å trimme NSR har jeg forstått, og man får også tak i store sylindersett.
Jeg har nå begynt å interessere meg for disse syklene, fordi jeg har fått tak i deler til dem. Mine kunnskaper om NSR er minimale per i dag, men jeg har lest en del om dem.
Jeg kan per i dag tilby deler fra NSR150:
-effektanlegg
-vaiere
-hendler
-innsug med vakumboks
-pakningssett
-topplokk til 125cc
-stempler, også overborring, til 125cc
-klistermerke sett til hele sykkelen

Mange av delene er originale Honda!



2 kommentarer: